Les våre vanlige spørsmål eller kontakt oss under
Finn svaret ditt her – eller kontakt oss nedenfor. Vi er normalt raske til å svare!
Hvordan sender jeg prøven min? Når kommer testutstyret mitt?
Når ordren blir fullført, vil du motta en e-post med instruksjoner om hvordan du skal ta hårprøven. Kontroller at du angir riktig e-postadresse når du bestiller.
Legg 4–5 hårstrå i en konvolutt, og send det sammen med ferdig utfylt skjema (lenke til skjema).
Merk at vi ikke sender noe testutstyr eller lignende til kunden.
Kontroller at riktig porto blir betalt for raskere behandling.
Kan dere se om prøven min er kommet?
Vi har ingen elektronisk eller automatisk skanning av konvolutter, så vi kan ikke se om prøven din er ankommet før den blir analysert. Vi sender deg en e-post med testresultatene dine når hårprøven er analaysert, som er vanligvis innen 72 timer etter mottak av prøven din.
Når får jeg resultatene mine?
Alle resultater blir vanligvis sendt på e-post innen 72 timer etter laboratoriet vårt har mottatt prøven din. Vennligst kontakt oss hvis du ikke har mottatt rapporten din etter denne perioden. Enkelte ganger opplever vi at rapporene våres havner i søppelposten. I alle tilfeller vil vi hjelpe deg så godt vi kan.
Jeg er allergisk mot katter/hunder/nøtter osv. Hvorfor er det ikke inkludert rapporten min?
En allergi er kroppens immunsystem som reagerer på det som vanligvis er ansett som et ufarlig stoff, som pollen, mat, mugg, dyrepels, insekter, medisiner, eller husstøvmidd. Kroppen oppfatter dette stoffet som en «fare», og den produserer en passende respons med symptomer som vanligvis oppstår innen få minutter, men også så mye som to timer etter. Derimot er matintoleranse en vanskelighet med å fordøye enkelte matvarer og fysiske symptomer som oppstår timer eller dager senere.
Husk:
Allergi = raske symptomer
Intoleranse = symptomer som dukker opp senere
Alltid rådfør deg med lege eller annen kvalifisert helsepersonell hvis du har en medisinsk diagnose eller ved spørsmål vedrørende en medisinsk tilstand og/eller medisinske symptomer. Aldri avvis profesjonelle råd eller vent med å søke hjelp på grunn av noe du har lest på dette nettstedet eller basert på rapporten din.
Har du spesifikke spørsmål om testresultatene dine?
Still spørsmålet ditt i skjemaet nedenfor, så svarer vi deg så fort som mulig. Se også i våre vanlige spørsmål.
Åpningstider
Mandag–fredag: kl. 09–16
Vi gir kundestøtte fra UK, hvor laboratoriet vårt også befinner seg. Vi jobber med å ansette personell i USA, slik at vi kan gi bedre støtte til våre kunder.
Leter du etter mer informasjon?
Spør oss om våre produkter, leveringstid, spørsmål vedrørende ordren din, eller om metoden vår bak resultatene.
Vi svarer vanligvis 24 timer på hverdager.
For å holde kostnadene ned og kunne gi deg tjenester av høy kvalitet til en rimelig pris, så jobber vi så digitalt som mulig. Derfor foretrekker vi at du kontakter oss på kontaktskjemaet eller sender oss en e-post til sales(a)healthdiagnosticslab.com.